Wat zijn het vreemde en ongeloofwaardige tijden. Het coronavirus zorgt voor veel onzekerheid en verwarring; wat kan nog wel, wat kan niet? Graag willen wij onze richtlijnen mbt het Corona virus met jullie delen.
Richtlijnen Corona
1. Wij blijven gewoon open! U kunt gewoon bestellen.
Voor het bezorgen van de pakketjes is geen direct contact vereist tussen ons, de postbezorgers en u als klant. U kunt dus nog steeds alles voor installatie, afwerking en onderhoud van uw vloer bij ons bestellen. Dit zal gewoon bezorgd worden. We zijn nog altijd telefonisch bereikbaar voor advies en ondersteuning. Onze medewerkers maken gebruik van handschoentjes om de producten in te pakken en in ons gebouw wordt altijd 1,5 meter afstand tussen personen bewaard.
2. Afhalen in de winkel kan ook gewoon
Indien u de bestelling bij ons wilt afhalen, kan dit nog steeds, Ook aankopen van onderhouds en afwerkings producten, parketvloeren en alle andere vloeren, huren machines, enz enz kan ook nog steeds. Wel vragen wij u van te voren goed uw handen te wassen en 1,5 meter afstand van elkaar te bewaren om besmetting te voorkomen. Ervaart u lichte klachten, kom het dan pas afhalen wanneer u ten minst 24 uur klachtenvrij bent. Machines worden door ons helemaal ontsmet en gereinigd.
3. Levertijden
Het kan wél zijn dat uw pakketje langer onderweg is dan normaal, omdat ook de vervoerders zoals Postnl, DHL, DPD etc maatregelen moet treffen om verspreiding zoveel mogelijk te voorkomen. Zij werken met man en macht om alles te kunnen bezorgen, Ook zij kampen met tal van problemen door de Corona crisis en toch zetten zij alles op alles om de enorme hoeveelheid pakketjes alsnog te bezorgen:
- Veel meer online bestellingen doordat veel winkels zijn gesloten
- Veel meer online bestellingen omdat consumenten niet naar buiten mogen/willen/kunnen
- Veiligheidsmaatregelen zorgen er voor dat we veel minder snel pakketten kunnen verwerken:
- Het laden en lossen van pakketten duurt langer
- We sorteren veel minder pakketten doordat ook onze medewerkers 1,5 meter afstand moeten houden en andere voorzorgsmaatregelen
- Er worden minder pakketten per rit uitgereikt door de aangescherpte veiligheidsmaatregelen.
- Veel medewerkers zijn ziek of mogen niet komen werken door de afgekondigde overheidsmaatregelen
U vindt hier o.a. meer over de actuele Corona-situatie bij PostNL.
4. Tekenen voor uw zending
Het beleid omtrent het tekenen voor een zending is vanuit de vervoerders aangepast. De bezorger kan nu zelf tekenen en zal dan vragen naar de laatste 3 cijfers van je identiteitskaart of paspoort. Zorg voor voldoende afstand bij het overdragen van het pakket. Heb je klachten laat dan het pakket even buiten neerzetten zodat je het zelf naar binnen draagt.
België
Speciaal voor België gelden andere richtlijnen
Bezorgoptie ‘ophalen op PostNL-punten’ vervalt
Het is niet meer mogelijk om te kiezen voor ‘ophalen op PostNL-afhaallocatie’ voor pakketten naar België. De pakketten kunnen alleen rechtstreeks naar een adres toegestuurd worden van uzelf of een bekende.
Bpost punten en automaten enz blijven vooralsnog wel gewoon open.
Pakketten op PostNL-punten
De pakketten die voor 18 maart 12:00 uur nog niet zijn opgehaald, blijven opgeslagen op het PostNL-punt. Ze blijven daar liggen tot 7 dagen nadat de winkel weer is open gegaan. Pakketten die nu nog binnenkomen voor de gesloten winkels krijgen 1 aanbiedpoging en als daarbij blijkt dat de winkel gesloten is scant de chauffeur deze als geweigerd en gaat het pakket retour. Pakketten die op dit moment onderweg zijn naar gesloten PostNL-punten zullen teruggestuurd worden naar de afzender.
Thuisbezorging
Pakketjes in België krijgen Bpost, Postnl en DPD 2 aanbiedpogingen. Indien een consument bij de tweede bezorgpoging het pakket niet in ontvangst kan nemen, wordt dit pakket naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt verstuurd dat openblijft. U wordt via de track en trace op de hoogte gebracht zodra u het pakketje kunt afhalen, check ook zeker altijd goed uw spambox etc zodat u al deze mails niet mist.